sobota, 25 stycznia 2014

*343* zapiekana owsianka na wytrawnie


zapiekane płatki owsiane
 z suszonymi pomidorami, wędzonym łososiem, świeżym szpinakiem i serem


Fenomen jakiś. Czas sesji, na obiad z braku czasu jem kanapki, a śniadania najlepsze od  dawna wychodzą. W dodatku to moja pierwsza owsianka na wytrawnie. Była tak dobra, że zastanawiam się teraz, czemu tak późno się na nią zdecydowałam. (; 



zapiekane płatki owsiane z suszonymi pomidorami, wędzonym łososiem, świeżym szpinakiem i serem:

pół szklanki płatków owsianych
1 jajko
2 duże suszone pomidory w oliwie i czosnku
garść świeżego szpinaku
duży plaster wędzonego łososia
plaster dowolnego sera
sól, pieprz

Płatki owsiane wymieszać z jajkiem, odstawić. Suszone pomidory pokroić, dodać do masy jajeczno-owsianej, doprawić solą i pieprzem. Szpinak przelać wrzątkiem a następnie zimną wodą. Na dnie naczynia do zapiekania wylać połowę masy, na nią ułożyć szpinak, łososia pociętego w mniejsze kawałki, przykryć pozostałą masą. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 40 minut. 2 minuty przed końcem pieczenia ułożyć ser, żeby się rozpuścił.

20 komentarzy:

  1. jak się cieszę z tego pomysłu! akurat mam nieco łososia jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pycha! ;) muszę kupic łososia, bo już się za nim stęskniłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. do wytrawnej owsianki przymierzam się od dawna,ale jestem pewna że taka gotowana mi nie posmakuje.
    zainspiruję się i przygotuję sobie taką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fenomen to chyba mało powiedziane, od dziś mój "must eat" , który jak najszybciej mam ochotę wypróbować! genialne dodatki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze zdjęcie jest przepiękne, naprawdę! A owsianka z takimi dodatkami nie mogła być niedobra, chociaż przyznam, że płatki owsiane na wytrawne jadłam tylko w postaci obiadowych placków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie z mojej winy, ale nie polubiłam się z wytrawną owsianką. może czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super na wytrawnie musialbyc ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialnie wygląda, i połączenie smakowe też boskie :)
    Jadłam kiedyś podobą i muszę przyznać, że była całkiem dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sesja to magiczny czas. Niby mało czasu, a człowiek nagle znajduje czas na rzeczy, o których albo zapominał, albo (sic!) nie miał na nie czasu wcześniej^

    OdpowiedzUsuń
  10. Też mi chodzi po głowie owsianka wytrawna :P

    OdpowiedzUsuń
  11. pysznie! ja tez kiedyś jadłam na wytrawnie nałogowo ;3

    OdpowiedzUsuń
  12. Owsianka na wytrawnie mnie w sumie bardziej smakuje niż na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęca już samym wyglądem ;) w smaku też pewnie pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Błaagam o przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę spróbować owsianki na wytrawnie, muuuuszę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Połączenie: szpinak, suszone pomidory i ser, kocham <3
    Ale nie wiem, czy odważyłabym się na taką owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...